Polsbandjes

*****466 Stel
72 Bijdrage
Themaopsteller 
Polsbandjes
Al een aantal jaren vragen wij of het invoeren van polsbandjes geen oplossing zou zijn voor heel veel leed en misverstanden. Met name clubs die 24/7 mannen binnen laten is dit een heet hangijzer. In de discussie over wel of geen man erbij, zijn het met name de mannen die protesteren. Een van de redenen dat inmiddels de WH zijn gastenboek heeft verwijderd. De meest gelezen onzin die wij voorbij zien komen is respect, de verhouding was prima en iedereen heeft zich netjes gedragen. Maar als je als alleengaande man hier zo van overtuigd bent waarom ben je dan zo bang voor de invoering van polsbandjes of meer afsluitbare deuren? Als er echt zoveel vraag is naar alleengaande mannen wat kan het dan schelen dat er polsbandjes worden ingevoerd? Rood geen man erbij en wit wel bijvoorbeeld. Al 15 jaar stuit dit op enorm verzet en wij zijn nu nieuwsgierig waarom en hoe staan andere swingers hierin?
*****ell Stel
9 Bijdrage
hay , wij zijn ook wilpenhof bezoekers en gaan graag voor een stel in eerste instantie voor een leuke avond. als er geen klik is kijken we voor een leuke mmv date . dus een polsbandje is niet zo handig dan😉
. en het gastenboek is al terug😜
*****466 Stel
72 Bijdrage
Themaopsteller 
Wijstell zag dat het het gastenboek terug was, sinds kort blijkbaar. Polsbandje is niet verplicht maar dat was ook niet de vraag. De vraag was wat er op tegen is? waarom dat verzet, trouwens als stel niet lukt dan kun je het polsbandje ook af doen. Daarnaast lijkt het toch ook niet moeilijk om alsnog een man die in jullie smaak valt aan te spreken.
De polsbandjes is puur en alleen voor de BI party zeker niet voor andere dagen.
Denk dat hier een groot misverstand over is.
En ook met polsbandje hoef je niet iedereen te accepteren. Het is alleen op om deze feestjes aan te geven wie Bi is of Home/Lesbi of Hetero.
*****466 Stel
72 Bijdrage
Themaopsteller 
Het is een discussie die al wel 15 jaar loopt in verschillende clubs. Wij willen er bijvoorbeeld niet altijd een man bij. In de praktijk blijkt dat dit nog wel eens tot misverstanden lijd. Logisch want een club die mannen toelaat zal ook wel stellen hebben die dit willen, zover is hier dus ook niks mis mee. Maar wat als wij en velen met ons, er op de zaterdag avond in willekeurig welke club dan ook, er geen man bij willen. Voor zon 5 tot 10 jaar terug was een handgebaar wel al voldoende maar steeds vaker moet je er bijna een knok partij beginnen om bepaalde mannen weg te krijgen. Natuurlijk kun je het melden maar immers dan is de sfeer toch ook al kapot. Dus wat is er op tegen om b ij de ingang een schaal of bakje te plaatsen met rode bandjes waarmee je dus aangeeft, wij willen er geen man bij. Lijkt mij een simpel onderwerp.
*****ell Stel
9 Bijdrage
Snap jullie wel hoor
maar als een club hier niet aan wil beginnen houd het op.
Dan alleen maar naar clubs gaan waar alleen stellen die avond naar binnen mogen.
Zijn genoeg clubs die dat hebben..
Ik snap je punt heel goed.
En ja er is wat voor en wat tegen te zeggen.
Wij gaan er voor alsnog van uit dat iedereen weet wat nee betekend en daar ook naar luistert. En ja anders dat toch wij het te horen krijgen.
En verder proberen we mensen die dit ongewenst gedrag vertonen buiten te houden.
*****466 Stel
72 Bijdrage
Themaopsteller 
Let wel jullie reageren hier als club maar dit geld natuurlijk voor veel meer clubs. Dus dit heeft niet specifiek betrekking tot jullie maar wij zijn blij dat jullie als club durven te reageren. Het zal ons niet weerhouden om langs te komen want dat is ook niet het onderwerp, maar wij zijn overtuigd dat het veel gezeur en misverstanden voorkomt. Nu krijgen wij het idee dat de meerderheid van de swingers dus eigenlijk vogelvrij aan het worden zijn en dat vinden wij na bijna 35 jaar erg jammer. Waarbij wij absoluut de stellen die er een man bij willen dit van harte gunnen en wij blij mogen zijn met de clubs die deze ruimte ook bieden.
*********le68 Stel
39 Bijdrage
Hi, ook wij zijn toch ook geen voorstander van bandjes, simpelweg omdat wij als we binnen komen nog geen idee hebben hoe de avond zal lopen, liefst met een leuk stel, soms met een solo vrouw en heel soms met een soloman, maar dat hangt enorm van de sfeer af en of er wen klik is op dat moment.
Ook komt het voor dat we gewoon liever met z'n tweeën blijven, kortom het kan echt alle kanten op, maar.....nee is nee en dan moet je niet blijven aandringen, ongeacht of je man, vrouw of een stel bent. Enne....gedwongen vrouwen?? Dat merk je toch meteen?! Voor ons uiteraard een no-go, het gaat er om dat iedereen plezier heeft en anders niet. *dafuer*
*********amen Stel
89 Bijdrage
WIj zijn een keer op een club avond geweest waar mannen alleen binnen mochten.
Wat ons erg stoorde is ook wat ongemanierd en asociaal mannen alleen kunnen zijn.
Tuurlijk zijn er ook leuke, maar die helaas hadden de slechte de overhand.
Voor ons was dat dus een reden om voortaan alleen avonden te bezoeken alleen voor stellen.
****_65 Man
2 Bijdrage
Ik zie geen enkel bezwaar tegen een polsbandje.
Mijn ervaring als man alleen is dat( net als in het gewone leven ) gewoon vragen voldoende info oplevert. ‘Ja’ is fijn, maar ‘ nee’ is ook duidelijk toch?🤗
*****466 Stel
72 Bijdrage
Themaopsteller 
@****_65 jij neemt de moeite om een praatje te maken om te peilen of er interesse is daar hebben wij respectvoor. Jammer genoeg maken wij het steeds vaker anders mee. Zou mooi zijn als alle mannen de moeite nemen om eerst wat interesse te tonen en niet wat wij steeds vaker mee hebben gemaakt, ongevraagd bij ons gaan liggen en meteen maar gaan graaien.
******e74 Man
2 Bijdrage
Liijkt me een prima idee en zo kunnen er ook geen misverstanden ontstaan of eventuele discussies..mooi initiatief..groetjes nico
*****ell Stel
9 Bijdrage
ja dat klopt wel eeen beetje.
valt ons ook op.
wij draaien nu een jaartje of 6 mee in het club leventje.
ide eerste jaren werd wr nog wel wat gekletst en geteased dat is nu evht minder.
mijn man en ik hebben gelukkig goeie afspraken met elkaar en hoeven elkaar maar aan te kijken, geen gesprek is een no go😀.
zekers jammer dat dat nu anders is..
*********amen Stel
89 Bijdrage
Zoals aangegeven gelukkig zijn er nog mannen met fatsoen en respect,
daar zouden we ook best een leuke avond kunnen hebben.

Maar als je met een stel bezig bent, de vrouw achterover ligt en geniet.
dan komt er een man het kamertje in lopen en denkt zijn geslachtsdeel
uit het niks in haar mond te moeten drukken.
dan zit er toch iets mis in je bovenkamer.

gelukkig had hij snel door dat hij mis zat en liep met de staart tussen de benen weg
******e74 Man
2 Bijdrage
Hahaha der zat dus blijkbaar nog iets in zijn andere kop lol..
Maar idd respect is belangrijk en komt best van beide kanten.
*********Paar Stel
351 Bijdrage
Citaat van *****ell:
ja dat klopt wel eeen beetje.
valt ons ook op.
wij draaien nu een jaartje of 6 mee in het club leventje.
ide eerste jaren werd wr nog wel wat gekletst en geteased dat is nu evht minder.
mijn man en ik hebben gelukkig goeie afspraken met elkaar en hoeven elkaar maar aan te kijken, geen gesprek is een no go😀.
zekers jammer dat dat nu anders is..

Zonder gesprek gebeurt er 0,0 wat ons betreft.
Gesprek kan op sommige plekken wel moeizaam zijn, als het geluidsniveau van muziek nogal hoog staat.
********icus Man
170 Bijdrage
Citaat van *****466:
Het is een discussie die al wel 15 jaar loopt in verschillende clubs. Wij willen er bijvoorbeeld niet altijd een man bij. In de praktijk.........


Dit is geniaal toen ik het las dacht ik meteen waarom bestaat dat niet al ben verbaast dat hier tegenstand tegen is.... Het zou voor mij een reden zijn om naar de club tekunnen.
******tel Stel
4 Bijdrage
Mogen er dan ook polsbandjes zijn voor:

Single vrouw
Bi man van stel
Bi vrouw van stel
Zonder condoom
Anaal
Kussen
Oraal
DP
Welke ETNISCHE ACHTERGROND niet is gewenst
Rokers ja/nee
Lichaam type niet is gewenst
Vrouw alleen groot geschapen wenst
Man van stel actief vrouw kijkt liever
Vrouw van stel actief man kijkt liever
Tik op billen mag
Vrouw squirt
Mag ejaculeren in vagina
Mag ejaculeren op lichaam
Mag ejaculeren op gezicht
Borsten zijn gevoelig
Aparte kamers
Leeftijd groep waarin je zoekt
enz.
enz.

Hopelijk maak ik hier mee duidelijk dat een polsbandje voor alleen een single man ja of nee discriminatie zou zijn en dat veel stellen die niet met single manen zouden spelen ook niet meer met stellen zouden spelen welk wel dit doen. Tevens zouden de stellen die wel een bandje voor singles om hebben worden geterroriseerd door de singles, dit terwijl deze misschien maar 1 op de 25 keer met een single spelen als deze echt in de smaak is. een polsbandje voor singles zou je tot publiekelijk bezit maken.

Ga anders naar een club waar:
• op een bepaalde dag geen singles binnen mogen
• er ruimtes zijn waar geen singles mogen komen
• kamers kunnen worden afgesloten
• helemaal geen singles binnen mogen.

Is het praten met een single man nu echt zo doodzonde? Is het spelen met een single man nu echt een probleem en waarom, omdat de man dan niets te doen heeft? Als man van een stel kan je het toch maar 1 of 3 keer, mag de vrouw dan niet meer? zelf begrijpen wij het probleem niet zo, spelen is spelen, beter met iemand die je leuk vind als met iemand die maar wordt meegepakt omdat de partner de andere partij leuk vind.

Uiteraard komt mijn hele verhaal niet uit de lucht vallen, ook wij hebben de bandjes geprobeerd in onze club, 1 keer per jaar doen wij dit, iets van 10 verschillende bandjes qua kleur en lichtgevend, meestaal heeft iedereen alle kleuren om.

Doe wat jullie willen met deze bijdrage, het is om een reactie uit te lokken.
*****466 Stel
72 Bijdrage
Themaopsteller 
Jullie geven zelf al het antwoord, 3 van de 10 praat niet maar rand de vrouw gewoon aan. Persoonlijk vinden wij dat jullie het nu in het belachelijke trekken. Dan het woord discriminatie, wij zijn alletwee stevig en worden om die reden vaak afgewezen. Fysieke aantrekkingskracht is wat wij dan te horen krijgen. Moeten wij ons nu ook gediscrimineerd voelen? Daarnaast hebben wij nog nooit last gehad van alleengaande vrouwen. Die hebben het fatsoen om eerst te praten. Dan jullie opmerking over, ga maar naar een andere club, noem de club dan ook geen parenclub. Het klopt dat mijn vriendin actiever is dan ik en ja na 1 of 2 keer ben ik er wel klaar mee. Als wij met een drankje in de bar zijn zoeken wij daar contact met een man en niet op de matrasjes. Maar als ik jullie reactie zo lees dan discrimineren wij en hebben wij geen recht op een veilige omgeving. Misschien nog even de wetgeving op nalezen?
*****466 Stel
72 Bijdrage
Themaopsteller 
Aanvulling op ons verhaal is dat ook ons verhaal niet uit de lucht komt vallen. Er is duidelijk sprake van grenzen verleggen. Hier wordt veel over geklaagd en vaak niks of weinig mee gedaan. Daarnaast kunnen wij ons niet aan de indruk onttrekken, hoop dat wij het mis hebben, dat jullie het normaal vinden dat vrouwen gedwongen worden. Even ter verduidelijking mijn vriendin is niet mijn eigendom en gaat af en toe met een man alleen de club in. Ik vermaak mij prima aan de bar. Alles begint, tenminste in onze swinger wereld, met een praatje. Hallo wij zijn Jan en Gerda en wie ben jij. Hoe vaak ga jij en nog wat leuks mee gemaakt. Wat zoek jij en wat zijn jou voorkeuren. Voor ons dus niks zonder condoomgebruik en anaal. Als dit weer net als voor jaaaren terug weer normaal wordt en niet de aanname dat elk stel wel een kerel wil dan komen wij met elkaar weer een heel eind. Normen en waarden begint bij jezelf.
******tel Stel
4 Bijdrage
Beste Jan en Gerda,

Ter verduidelijking, wij wonen in Spanje, helaas worden hier vel vrouwen onderdrukt door hun man! iets wat niet zou mogen geburen in de swingers wereld of het normale leven.

Nee wij vinden het niet normaal dat vrouwen worden gedwongen, echter zijn wij van mening dat het altijd 1 op 1 wisselen met een ander stel niet altijd werkt, waarom is die drang er altijd? waarom kan men niet gewoon spelen met de persoon in de club welk men leuk vindt? Stel, man, vrouw?

Over het woord discriminatie, Ja, het is discriminatie om mensen een label op te plakken.
Wij zelf kijken nooit naar gewicht, kleur, stel of niet, uiterlijk, ect.
Wijl kijken wij naar algemene verzorging en ogen, als de ogen een pling hebben is dit voor ons het belangrijkste, het hokjes denken zoals jullie zelf melden met jullie opmerking "wij zijn alletwee stevig en worden om die reden vaak afgewezen" is voor ons niet bestaand, wij denken niet in hokjes en daarom zijn wij dus ook geen voorstander van polsbandjes. Het is dan ook jammer dat er mensen zij welk naar gewicht en dergelijke kijken, maar wees blij dat die jullie dan hierom afwijzen, ook als zou je aan ieder mode beeld voldoen wil je met dit soort niet te maken hebben, swingen gaat om de persoon en de leuke tijd en niet om een trofee

Ja, wij spelen wel met single mannen.
Ja, sommige single mannen zijn onbeschoft, maar lop naar de eigenaar en die zal ze zonder pardon buiten zetten.
De meeste single mannen welk met regelmaat een club bezoeken zijn geen probleem.
De meeste problemen hebben wij gehad met mannen van stellen, maar nogmaals.... wij wonen in Spanje en in Spanje is Swingen eigenlijk niet toegestaan en wordt pas sinds een jaar of 10/15 gedoogd.

Verder begrijpen wij niet waarom jullie zich zo aangevallen voelen door mijn lijstje met zaken welk dan ook in aanmerking zouden komen voor een polsbandje, het is ter verduidelijking dat er meer zaken zijn welk lastig zijn, zo krijg ik als man soms van een Bi man van een stel plots een geslachtsdeel richting mijn mond, nu ben ik niet Bi maar ook niet vies van een verdwaalde hand of zo, maar dat gaat mij dan weer iets te ver voor mijzelf, niet dat ik Bi of iets dergelijks veroordeel, zeker niet!

De hele swingers wereld is niet zo makkelijk als men denkt, er zijn zover verschillende voorkeuren welk niemand eigenlijk veroordeeld maar ook weer niet zelf ziet zitten.
Online is dit dan weer wat makkelijker, men kan hier de voorkeuren lezen bij het profiel, echter helaas krijg je dan weer geen indruk van hoe de persoon is maar wordt er weer veelal alleen naar uiterlijk gekeken en dat is juist iets wat wijzelf jammer vinden.

Ik heb al eens geopperd om net als nu met het COVID paspoort een QR code sticker/badge/polsbandje te dragen zodat men kan scannen en dan de voorkeuren te kunnen lezen, natuurlijk is dit niet mogelijk gezien een mobiel niet is toegestaan in een club.

Wat ik zelf lastig vindt te bepalen als ik met iemand speel is inderdaad de voorkeuren uit mijn lijstje, en om nu alle voorkeuren aan de bar te bespreken haalt ook weer alles onderuit.

Verder op jullie "Als wij met een drankje in de bar zijn zoeken wij daar contact met een man en niet op de matrasjes. Maar als ik jullie reactie zo lees dan discrimineren wij en hebben wij geen recht op een veilige omgeving. Misschien nog even de wetgeving op nalezen?" ik ben het hier ook mee eens, en als wij al een man er bij willen als wij in een speelruimte zijn dan is dat op uitnodiging van mijn vrouw en niet zomaar iemand wie besluit er bij te stappen, zeker niet. Over de wetgeving.... kan jij mij hiervan een artikel nummer geven want zover ik weet is er geen enkele wetgeving geschreven over deze lifestyle, net als iedereen (ook jij en ik) maken ook andere foute inschattingen (de personen die echt geen enkel benul hebben van hoe het werkt of ronduit onbeschoft zijn buiten beschouwing gelaten) een wetgeving bestaat er niet, ik denk dat er allen gezond verstand en normen bestaan in deze wereld. probeer eens aangifte te doen van een feit welk buiten een swingers club tot gevolg zou hebben to een fikse straf, je maakt geen enkele kans helaas.

Wat ik jammer vindt aan dit hele verhaal dat jullie zo boos zijn op mijn vraag waar de polsbandjes dan stoppen, nogmaals ik begrijp jullie 100% maar het is niet haalbaar.

Over dat een parenclub een parenclub is en moet zijn kan ook veel worden gezegd, hier in Spanje noemt men het een "Swingers Club" of "Club Liberal", al wat ik hierover wil zeggen is dat wij het niet eerlijk vingen dat een stel hier in Spanje bijvoorbeeld 50 euro betaald op een zaterdag, een single man 70 euro, een een single vrouw 10 euro. Naar onze mening is het belasten van een single man voor meer dan een stel iets wat de man zo agressief maakt, waarom betaal je niet gewoon per locker? iedereen 50 euro ongeacht stel/man/vrouw. nu krijg ik wellicht nog meer over mij heen maar de clubeigenaar verdiend aan jouw en mijn vrouw dus meer als dat hij een stel binnen laat waar ik en jij als aan ook iets aan hebben.

Begrijp weer goed dat dit hele verhaal alleen ter verduidelijking is en een discussie moet oproepen, niet uit discriminatie of iets dergelijks, voor ons is iedereen gelijk zolang deze zich gedraagt en iedereen in zijn waarde laat.

Hopelijk heb ik jullie boosheid weg kunnen nemen, het was niet zo bedoeld.
Misschien treffen wij elkaar ooit nog eens als jullie op vakantie zijn, dan drinken we er 1.

Amanda en Henk
********icus Man
170 Bijdrage
Citaat van *****466:
Jullie geven zelf al het antwoord, 3 van de 10 praat niet maar rand de vrouw gewoon aan. Persoonlijk vinden wij dat jullie het nu in het belachelijke trekken.

Precies dit ik snap echt niet dat hier geen zwaarder punt van gemaakt word het lijkt wel: het hoort er nou eenmaal bij. Ik kan en wil het niet das mijn handicap, ik ben weer tegenover gesteld ik moet echt actief benaderd worden. Nu heb ik met de paar keer dat ik geweest ben toch wel gezien dat men inderdaad zich gewoon opdringt ook niet veel bij bar gezien.

Citaat van ******tel:

Over dat een parenclub een parenclub is en moet zijn kan ook veel worden gezegd, hier in Spanje noemt men het een "Swingers Club" of "Club Liberal", al wat ik hierover wil zeggen is dat wij het niet eerlijk vingen dat een stel hier in Spanje bijvoorbeeld 50 euro betaald op een zaterdag, een single man 70 euro, een een single vrouw 10 euro. Naar onze mening is het belasten van een single man voor meer dan een stel iets wat de man zo agressief maakt, waarom betaal je niet gewoon per locker? iedereen 50 euro ongeacht stel/man/vrouw. nu krijg ik wellicht nog meer over mij heen maar de clubeigenaar verdiend aan jouw en mijn vrouw dus meer als dat hij een stel binnen laat waar ik en jij als aan ook iets aan hebben.
Dit is imho onderdeel van het probleem. Men denkt nu dat ze betaald hebben dus heb ik recht op. Sommige clubs hebben daarom ook betaalde dames in dienst heb ik gehoord. Dit lijkt een beetje op de discussie racisme vs profilering, Ik vind het geen discriminatie men heeft bewezen vaak de fout in te gaan. En een polsbandje kan je ook gewoon afdoen we hebben het niet over een tatoo ofzo.
*****466 Stel
72 Bijdrage
Themaopsteller 
Wij zijn alles behalve boos en vinden iedere inbreng waardevol. Hadden alleen het gevoel dat wij aan het afdwalen waren. Er zullen best meer zaken zijn waar iemand zich aan stoort in een club. Ook wij zijn best wel eens dingen om ons heen gebeuren waarvan wij denken, moet dat hier? Zo open en bloot? De insteek was veiligheid en daar gaat het regelmatig mis. Natuurlijk moet je het melden maar als je dan een week later de zelfde stoorzender weer bezig ziet dan denken wij wel, hoe serieus is de melding op gepakt. Natuurlijk is het moeilijk om de rotte appels te schijnen van de goede. Daarnaast geven wij eerlijk toe dat wij, mijn vriendin in deze, best een wensen lijstje heeft. Geen lichaamsbeharing alleen op het hoofd. Geen dikke uitgezakte kerel met een klein dingetje want die heeft ze zelf al. Wij , moet zeggen ik in deze lees graag gastenboeken en forums. Wat wij vaak voorbij zien komen is respect, hier hebben wij een andere idee over blijkbaar als respect betekent dat als ik mijn vriendin aan verwennen ben en er springt een kerel op de matras met een erectie om zich te laten pijpen en wij zijn dan opeens de zeurders dan zullen wij wel een compleet verkeerde opvoeding hebben gehad torn het over respect gaat. Tot slot nog een keer parenclub. Om mijn part laat je 100 kerels binnen op zaterdag maar vermeld dit dan ook eerlijk op je website, dan rijden wij die club wel voorbij. Voor de rest is swingen ontstaan uit het Engels en is het nog steeds, hoe graag dat een kleine groep dit anders ziet, partnerruil. Het is en was ons duidelijk dat dit een zwaar onderwerp is en als wij artikel 1 van de grondwet gaan toepassen op alle clubs dan kan alles meteen dicht.
het is al een decennia lang het pijnlijk onderwerp . ik vind dat dit bekeken moet worden door beide kanten naar elkaar . ..... de kant van de clubs :
dagen die voor only koppels zijn ,zullen zeker gewaardeerd worden door die groep klanten .
maar de alleengaande mannen vormen ten slotte nog steeds de grotere groep van inkomsten ( inkomgeld ) daardoor moeten clubs zeer voorzichtig zijn om niet in de hand te bijten die ze het eten geeft .
... de neen is neen ,en vrouwen zijn de baas : mentaliteit wordt dan ook zo goed mogelijk toegepast ,
maar in een club kan uiteraard niet op iedere plaats toezicht zijn voor de gene die alsnog disrespectvol zichzelf gaan en blijven opdringen .
aanpassingen worden dus wel gedaan in de vorm van een selectief en aantalgrens van aanwezige alleengaande mannen op reservatie toe te laten , maar deze clausule is nooit waterdicht .
als club uitbaters dan ook nog moeten beginnen met cleurcodes van polsbandjes zal dit enkel maar bij de bezoekers een iets beter gevoel geven ...maar in praktijk zul je nooit de "" rotte appels "" hiermee afschrikken ..

dan in het oogpunt van bezoekers :
bezoekers van een swingerclub zijn zo uitlopend verdeeld van wensen of mogelijkheden dat ze altijd ooit wel eens geconfronteerd zullen worden , met een ervaring die niet in hun beeld van swinger levensstijl past .. zo zullen er zowel koppels zijn die enkel het aspect erotisch uitgaan en plezier wensen te vinden -
koppels die enkel met andere koppels willen stoeien ..net zoals de koppels die al eens een man/mannetjes of vrouwtje meer willen betrekken in hun stoeipartij .. of de categorie koppels die een TS/TV erbij hopen te vinden .. dat in alle situaties nog eens onderverdeeld zal zijn in bijvoorbeeld enkele fetish of wensen zoals hetero - bi - bdsm- cosplay enz...
dus al deze mensen zullen ook wel begrijpen dat met zoveel variatie een polsband kleurcode systeem niet echt haalbaar is .

ook de swinger generatie mentaliteit zal steeds blijven veranderen , waardoor zoals nu al reeds meer en meer prive -thuisdates worden georganiseerd door de swingers zelf , om hun eigen wensen te kunnen beleven , zonder dat er moet gekeken worden naar gedragscodes en reglementen van een club .
hieronder wordt dan bedoeld , het drugs beleid ( de zogenaamde WAP feestjes die meer en meer voorkomen ) ....ondanks het anti drug-beleid in clubs moeten deze het ook met de hand voor de ogen toelaten , om niet die categorie bezoekers te discrimineren in hun eigen swingers vrijheid .

conclusie is dus dat zowel clubs als hun swingers nooit het perfecte plaatje voor elkaar zullen kunnen aanbieden , en dat mijn inziens van beide kanten wat water bij de wijn gedaan moet worden , om de swingers levensstijl een beetje op de rails te kunnen houden .

PS. dit is gewoon mijn persoonlijke opvatting die globaal gericht is op alle swingers zonder eigen vooroordelen met respect , dus hoop dat niemand zich persoonlijk hierover aangesproken voelt noch bezoekers - noch clubs .
Aanmelden en meediscussiëren
Wil je meediscussiëren?
Word gratis lid om met anderen over hete thema’s te discussiëren of jouw eigen vraag te stellen.