Le diamant noir

****rs Stel
33 Bijdrage
Themaopsteller 
Le diamant noir
Binnenkort gaan we op vakantie en hebben gepland om naar Le Couderc te gaan.
Nu zit Le Diamant Noir daar vlakbij. We denken er dan ook aan om deze camping ook te bezoeken.
Wie heeft (recente) ervaring met deze swingerscamping?
****380 Stel
198 Bijdrage
Vorig jaar niet geweest (corona), maar verder al 3 keer en goed bevallen!
********wnUp Stel
46 Bijdrage
Wij zijn er van 16 t/m 20 juli op doorreis naar Portugal en dus ook erg benieuwd. Hadden wel al begrepen dat het een fijne camping is.
****rs Stel
33 Bijdrage
Themaopsteller 
Wat is de gemiddelde verblijfsduur op een dergelijke libertijnse camping?
Wij gaan uit van een paar dagen.
********wnUp Stel
46 Bijdrage
Dat hangt van jezelf af, maar ook of het er leuk is. Op Oltra in Cap d'Agde stonden wij 2 a 3 weken. Dit jaar maar 1 weekje, omdat we daar een appartement horen.
****380 Stel
198 Bijdrage
Wij alrijd 2 wknden, dan is het genoeg geweest *lol*
**********iebe3 Stel
89 Bijdrage
Wij zijn op dat soort campings meestal 4a5 dagen,dat bevalt ons goed en dan rijden we ook meestal langs de roseraie voor 4a5 dagen en een weekje cap.
Hoe is het daar op de camping voor de vrijgezellen? Ik heb al enkele jaren op de ran gestaan en daar worden we over het algemeen goed ontvangen.
Ik ben vrij rustig en kan ook genieten van het kijken naar wat er allemaal gebeurt.

Ik ben wel benieuwd naar de andere swingerscampings ook.
**********iebe3 Stel
89 Bijdrage
De laatste keer op le Ran ,was het helaas te opdringerig gedrag ,van de vrijgezellen mannen de reden dat wij een paar dagen eerder naar de roseraie zijn gegaan. Op die camping hebben we zeer positieve ervaringen met man / mannen extra . Maar daar worden de aantallen en de manier waarop de vrijgezelle man zich zelf presenteert goed in de gaten gehouden.. ook contact met stellen uiteraard
Wordt er ook Vlaams/Nederlands gesproken in le diamant noir?
********wnUp Stel
46 Bijdrage
Citaat van ****ke:
Wordt er ook Vlaams/Nederlands gesproken in le diamant noir?
Als wij er zijn wel 😉
********S_BE Stel
11 Bijdrage
Wij zijn er begin juni geweest. Het was nog heel rustig. De sfeer is gemoedelijk. Het zwembad is goed verzorgd en het water heerlijk. De eigenaar en personeel is zonder uitzondering heel vriendelijk. De nieuw gebouwde bar/disco is een aanwinst. Veel actie is er, zeker overdag, niet maar dat zal in juli en augustus wel anders zijn. Het grootste deel van de gasten is Franstalig. Het is daarom voor niet frans sprekende moeilijker om aansluiting te vinden. *knuddel* Voor niet-swingers ook een prima plek.
********wnUp Stel
46 Bijdrage
We gaan het meemaken. Ik begreep dat er in het hoogseizoen een veel internationaler publiek is en anders mag mijn vrouw weer tolken. 😉
****rs Stel
33 Bijdrage
Themaopsteller 
Wij zijn twee nachten op Le Roseraie geweest. Dit is bijzonder goed bevallen.
Nu staan we op le Couderc.
Vanaf 30-06 tot 07-07 staan we op Le diamant noir.
En hier stopte het verhaal.... tijdelijk althans.
Ik ben nu benieuwd hoe het in 2022 in Le diamant Noir is bevallen?
De Ran ken ik: inderdaad weinig regels, ook toegankelijk voor alleengaande mannen. La Roseraie: heel goed, maar eigenlijk alleen maar voor koppels, alleenstaanden zijn eigenlijk niet welkom.
Hoe is dat nu bij Le diamant Noir?
Ik ben benieuwd!
****rs Stel
33 Bijdrage
Themaopsteller 
Opzich is het ons goed bevallen al vinden wij Le Roseraie mooier. Vooral het 'speelbos' vinden wij in Le Roseraie mooi.
Bij Le diamant noir zijn er verspreid over het terrein ook diverse ruimtes om je uit te leven maar hebben niet een echt gezellige uitstraling.
De camping zelf is eenvoudig maar prima. Het personeel is vriendelijk en je kunt prima eten op de camping.
Om op de camping te komen, moet je over een lange, smalle en onoverzichtelijke weg. Wij waren blij dat we geen tegenliggers gehad hebben terwijl we de caravan achter de auto hadden. Ik kan prima achteruit rijden met een caravan maar op dat weggetje is dat een echte uitdaging.

Toen wij er waren, waren er diverse alleengaande mannen. Dat was prima want totaal niet opdringerig en zo.
Misschien nog een kleine aanvulling mijnerzijds: twee jaar geleden naar Le Ran geweest. Als je een mooie caravan hebt zou ik deze camping afraden. Eer je er bent is je sleurhutje compleet gesloopt door de abominalee toegangsweg van zeker een paar kilometer. Maar ik neem aan, dat de weg naar le diamant noir in dat opzicht toch goed begaanbaar is?
****rs Stel
33 Bijdrage
Themaopsteller 
De weg naar Le Diamant Noir is zeker goed te berijden. Er rijden ook vrachtauto's over deze weg al zijn dat er maar weinig. Opzich ligt de camping aan een doorgaande weg al kan je deze weg niet vergelijken met de meeste doorgaande wegen in ons land.
Daimont noir is goed te bereiken.... Van 2 kanten... af en toe iets small, maar ook met camper en auto goed te doen. Gr Mr en Mrs C
Auto met aanhanger / caravan dus ook prima.
Aanmelden en meediscussiëren
Wil je meediscussiëren?
Word gratis lid om met anderen over hete thema’s te discussiëren of jouw eigen vraag te stellen.