Hoe is je kerstmis: Plezier, familie, knik of grijns?

***fz Man
10.350 Bijdrage
Themaopsteller 
Hoe is je kerstmis: Plezier, familie, knik of grijns?
De Grinch, Krampus, Christian Angel, Santa Claus - de kersttradities zijn net zo gevarieerd als onze interesses zelf. Elk gezin heeft zijn eigen rituelen, verschillende maaltijden, cadeau-ideeën of gastenlijsten.

Met mijn familie is het relatief eenvoudig. We hebben allemaal een kalender met 24 deuren, één voor elke dag vanaf 1 december, wat ons in een kerststemming brengt. Op 24.12. lunchen we samen, dan gaan we een wandeling maken, en daarna zijn er cadeautjes in de woonkamer, versierd met een naaldboom en verlichting.

Op 25.12. nodigen we de familie uit voor een weelderig ganzendiner, bereid door mijn moeder. Er is genoeg wijn bij te pas gekomen. De 26.12. is van onze dierbare. Ook dit is voor ons het einde van het seizoen.

Omdat mijn broer en ik zelf kleine gezinnen hebben, is het evenement dit jaar uitgesteld tot 28.12 uur. We zijn niet erg vastberaden om ten koste van alles tradities af te dwingen, maar passen ons eerder aan de omstandigheden van het leven aan.

Sommige van mijn vrienden vieren echter twee keer Kerstmis - de klassieke kerstviering met de familie en dan de hunne. *anmach*

Wat we nu graag van u willen weten:
  • Hoe viert u Kerstmis?
  • Wat hebben jullie gemeen - rituelen, eten, vrienden en familie?
  • Wat ga je dit jaar geven?


Als je dat hebt, laat ons wat foto's zien zodat we ons dat nog beter kunnen voorstellen - vooral als je Kinky Christmas viert. *zwinker*

Vriendelijke groeten,
Narfz.
JOY Team
Op 24/12 mijn verjaardag vieren met mijn kids in Duitsland
*******083 Stel
2 Bijdrage
Wij brengen die lekker door op de Canarische eilanden
*********rten Stel
2 Bijdrage
Wij brengen deze door in Egypte.
Kijken er volle 100% Naar uit.
Zat lekker in Oostenrijk, beetje vieren, vroeg naar bed... En vervolgens heerlijk de rest van de dagen de piste op met het snowboard, heerlijk!
Aanmelden en meediscussiëren
Wil je meediscussiëren?
Word gratis lid om met anderen over hete thema’s te discussiëren of jouw eigen vraag te stellen.