Een eerlijke en open(bare) vraag

****rt Man
70 Bijdrage
Themaopsteller Groepsmoderator 
Een eerlijke en open(bare) vraag
Ik zie dat een nieuwe aanmelding veel activiteit in de groep brengt. Als een aanmelding geen motivatie heeft, zou die dan moeten worden afgewezen?
Er zijn nog aanmeldingen zonder motivatie ter beoordeling. Welke redenen voor acceptatie zijn er voor jullie nodig? Of wat is een reden voor een eerste afwijzing?
Het is onze groep, en samen geven wij die vorm daarom graag jullie mening.
Groeten, Bert.
****078 Man
14 Bijdrage
In alle eerlijkheid zou ik 't je niet durven zeggen.

Ik blijf toch ervaren, ongeacht op welk platform ik kom, dat het weinig uitmaakt hoeveel respect je weet op te brengen voor een ander: een reactie blijft uit en interactie komt niet op gang.

Dus, vanuit dat perspectief: waarom motiveren dat je lid wil worden van een groep?

Ik zou normaliter als voorwaarde kunnen bedenken dat je actief meedoet aan gesprekken, maar dat kan ik moeilijk van anderen verwachten als ik zelf ook nauwelijks actief kan zijn. Actief worden is enkel zinvol als er interactie te verwachten is, en zo zit men (of ik, vooral) in een soort neerwaartse spiraal tot het punt waarop ik gewoon overal de boel inactief ga maken.
Voorkomt wellicht een hoop teleurstelling en gemist word ik niet online.
****rt Man
70 Bijdrage
Themaopsteller Groepsmoderator 
Eigenlijk heb je wel een punt. Als een lid in de groep vooral op het leesbankje zit, kan het mogelijk zijn dat die van daaruit op een andere manier actief is. Mogelijk wordt er buiten de groep, in een persoonlijk bericht, contact gemaakt.
Voor mij in ieder geval de moeite waard om eens te kijken hoe dat loopt.
****078 Man
14 Bijdrage
Citaat van ****rt:
Eigenlijk heb je wel een punt. Als een lid in de groep vooral op het leesbankje zit, kan het mogelijk zijn dat die van daaruit op een andere manier actief is.

Ik denk steeds meer dat de meeste mensen vooral komen om te kijken.
Helemaal als er betaald moet worden om extra functionaliteit van een platform te kunnen gebruiken. Overigens biedt zelfs het betalen voor een site 0 zekerheid datje contact krijgt, ongeacht hoe lief, leuk of respectvol je berichten zijn.

Mogelijk wordt er buiten de groep, in een persoonlijk bericht, contact gemaakt.

Heel eerlijk? Ook daar zal het tegenvallen. Althans, da’s mijn ervaring tot nu toe.
Of het nu gaat om reageren op foto’s, of een berichtje sturen waarin ik aangeef interesse te hebben in een nadere kennismaking: ik mag al in m’n handen klappen als er überhaupt een reactie komt, laat staan dat er een gesprek uit mag ontstaan.
Op een ander platform heb ik vanochtend m’n berichten allemaal maar eens gearchiveerd.

Voor mij in ieder geval de moeite waard om eens te kijken hoe dat loopt.

Ik hoop dat je meer succes hebt dan ik 😉

Ik kom misschien behoorlijk pessimistisch over, maar dit is wel de realiteit zoals ik hem ervaar.
Al eerder schreef ik ergens dat het vooral heelallen is voor het zelfvertrouwen.

Kennelijk ben ik niet aantrekkelijk genoeg voor d dames op de platforms. En toch rijst dan wel eens de vraag hoe sommige kerels het dan toch voor elkaar krijgen 🤷🏼‍♂️
Aanmelden en meediscussiëren
Wil je meediscussiëren?
Word gratis lid om met anderen over hete thema’s te discussiëren of jouw eigen vraag te stellen.