Parelles, patriarcat, banyes i undergraund

**um Pareja
21 Publicación
Autor de un tema 
Parelles, patriarcat, banyes i undergraund
Parelles, patriarcat, banyes i undergraund

Bon tarda bonics/ques,
Avui estava reflexionant sobre alguns dels conceptes que surten sovint en aquesta xarxa o semblants. En primer lloc vull reflexionar sobre el concepte de parella, un concepte nou si pensem que la gènere Homo es remunta a 2,5 milions d’anys. Un aspecte curiós és de que els nostres ancestres de l’edat de pedra no coneixien les possessions de parella i era una societat igualitària i nòmada. Serà a partir 11.000 anys aproximadament en un canvi de paradigma, a raó, quan apareix el sedentarisme que canvia a una societat jerarquitzada, possessiva i on podem remuntar el nostre concepte de patriarcat.

Per tant, en temps paleolítics els humans tenien relacions obertes entre tot el clan, a més, no existia el concepte de pare, ja que el pare podia ser qualsevol, en canvi sí que existia el concepte de mare. Basant-nos en aquesta hipòtesi, podem assegurar que la societat matriarcal era més igualitària, pacífica i lliure, cosa que canviaria amb el sedentarisme.

Com a bibliografia us recomano a Gerda Lerner “La creación del patriarcado” publicat al 1986.

El proper dia, continuarà...
*******1969 Hombre
108 Publicación
Para mí el concepto de pareja es un concepto a superar. Fue una estructura social creada por el sentido de propiedad que creo que debería desaparecer. No podemos tener en propiedad a una persona.
*******ylla Mujer
901 Publicación
Ed io ho pensato, perché avete scritto in catalano quest'entrata in un foro di lingua spagnola? Non capisco...

Gracias @*******1969 por contestar en español porque si no, no me entero bien de qué va la entrada *g*
******xsw Pareja
29 Publicación
La próxima vez, lo escribes en inglés.
*******ylla Mujer
901 Publicación
Cita de ******xsw:
La próxima vez, lo escribes en inglés.

O francés 🤣🤣
***AV Mujer
2.268 Publicación
Es curioso que en algunas aportaciones en español la página pone "traducción automática", pero con el catalán no lo hace.

Puse denuncia en Soporte Técnico varias veces, pero me han respondido que use un traductor de Google... *freundchen*

Creo que el fallo es de la página/aplicación. Puede que si en Soporte Técnico tuvieran más denuncias que las mías sobre el fallo de "traducción", tal vez arreglaran la incidencia.

La última vez que solicité traducción incluso algunos usuarios soltaron perlas nada agradables. Así que ya me he cansado de pedir que solucionen el incidente.

Si me apetece enterarme del tema busco solita mi "traducción", según la recomendación que recibí, y ya no pongo más denuncias. Yo no soy el guardián del léxico de la página *nixweiss*
*****joy Hombre
253 Publicación
Cita de **um:
Parelles, patriarcat, banyes i undergraund
Parelles, patriarcat, banyes i undergraund

Bon tarda bonics/ques,
Avui estava reflexionant sobre alguns dels conceptes que surten sovint en aquesta xarxa o semblants. En primer lloc vull reflexionar sobre el concepte de parella, un concepte nou si pensem que la gènere Homo es remunta a 2,5 milions d’anys. Un aspecte curiós és de que els nostres ancestres de l’edat de pedra no coneixien les possessions de parella i era una societat igualitària i nòmada. Serà a partir 11.000 anys aproximadament en un canvi de paradigma, a raó, quan apareix el sedentarisme que canvia a una societat jerarquitzada, possessiva i on podem remuntar el nostre concepte de patriarcat.

Per tant, en temps paleolítics els humans tenien relacions obertes entre tot el clan, a més, no existia el concepte de pare, ja que el pare podia ser qualsevol, en canvi sí que existia el concepte de mare. Basant-nos en aquesta hipòtesi, podem assegurar que la societat matriarcal era més igualitària, pacífica i lliure, cosa que canviaria amb el sedentarisme.

Com a bibliografia us recomano a Gerda Lerner “La creación del patriarcado” publicat al 1986.

El proper dia, continuarà...

Hasta donde yo sé, la cosa se torció por el uso de la agricultura. Aparece el concepto de "propiedad de la tierra", lo cual lleva al concepto de "herencia", y claro, el dueño del terruño quiere asegurarse de que el heredero es realmente hijo suyo. A partir de ahí, el control sobre el comportamiento sexual de la mujer se hace imprescindible.
Inscríbete y participa
¿Quieres participar en el debate?
Hazte miembro de forma gratuita para poder debatir con otras personas sobre temas morbosos o para formular tus propias preguntas.